Pages

About me

31 Years old Egyptian Living in London since 2004 with my husband and my two daughters..Member editor for the Egyptian magazine (Kelmetna)since 1999.... Finally, I have my own space to share with my readers :) SIMPLE WORDS 4 EASY LIFE

Sunday, August 24, 2008

يوميات روشى وجومى... الحلقة الرابعة


- واء، عااااااااااا، عااااااا

- واء، عاااااا، عاااااا

- واء، إيه ده هو صوتى بيرجعلى تانى ولا ايه؟

- إيه ده هو صوتى بيرجعلى تانى ولا ايه؟ هاهاها

- واء، أوشى هو إنتى اللى بتقلدينى؟

- أه عندك مانع!!!

- واء، طب ليه يعنى الغلاسة دى؟

- عادى بغلس

- واء، متهيألى يا أوشى دى اللى بيسموها غيرة؟

- غيرة؟ وأنا اغير منك ليه يعنى!!!! ده إنتى لسه متطلعتيش من البيضا

- واء، مش البيضا دى اللى بتفطرى بها؟؟ أنا هطلع منها ازاى يعنى!! ده أنا حتى لو اقعدت عليها أفطسها

- مممممم.. قصدى يعنى إنك اصغر منى.. فأيه يعنى اللى هيخلى واحدة كبيرة زيي تغيير منك؟

- واء، اسألى نفسك يمكن علشان لما تعملى زيي تضايقيهم.. فتلفتى إنتباهم ويركزوا معاكى شوية

- ممم، لا لا لا انا اعقل من كدة طبعا

- واء، مين دى اللى عاقلة؟؟ إنتى؟؟؟ هاهاهاها

- بررغرغربرم.. قصدك إيه بقى يا جوجو؟؟ قبل ما تتكلمى بُصى على حجمك وبُصى على حجمى..

- واء، هى أصلها عُمرها ما كانت بالحجم

- بلاش الحجم، إنتى متعرفيش تتحركى لأى مكان من غير ما حد يشيلك.. لكن أنا بعرف امشى لوحدى واجرى كمان

- واء، أُمال ليه لما بيشيلونى بتكدبى عليهم وتقولى رِجلى بتوجعنى وتكونى عايزه تتشالى أو تُقعدى مكانى؟!

- لأ، دى مش معناها غيرة يا جومى.. أنا فعلا بكون تعبانة ومحتاجة اقعد اريح شوية علشان آخف

- واء، ده حتى فى ابسط الحاجات بتقلدينى يا أوشى.. لو مامى شاربتنى مياة بتتطلبى إنك تشربى

- أصلى أصلى .... بفتكر وقتها بس إنى عطشانة

- واء، ده حتى لما بابى بيقعدنى على رِجله.. لازم تيجى تقعدى على رِجله التانية.. ولما بكون بعيدة عنه بترفضى تقعدى على رِجله حتى لو طلب منك

- إنتى إنتى... إنتى فاهمة الموضوع غلط.. أنا بس بعمل الحاجة لما أكون أنا اللى عايزاها.. مش لما حد يطلبها منى.. وبعدين ما إنتى كمان لو لقيتى مامى اخدتنى فى حُضنها بتقعدى تزنى وتحشرى نفسك بينا..

- واء، إيه ده قصدك إيه؟؟ لا لا انا مسمحلكيش تقولى عليا غيورة يا أوشى

- ها، هو أنا قلت كده؟؟ إيه اللى خلاكى تقولى على نفسك كده.. لو إنتى فعلا مش متأكدة إنك غيورة؟

- واء، أنا؟؟؟؟؟؟؟ لا انتى فهمتينى غلط أنا بس قصدى ......

- وبرضه لما مامى بتديلك عصير وبتدينى أنا كمان بس فى كوبيه تانية.. بتصممى تشربى من بتاعتى وتقعدى تزنى لو رفضت.. مش كده برضه يا جوجو؟؟

- واء، أنا بس اصلى..... اصلى بحب اجرب مش يمكن تكونى بتضحكى عليا

- وكمان لما ساعات بقرب منك تقعدى تعيطى قد كدة.. وما ترتحيش غير لما مامى تضربنى

- واء، هو يعنى إنتى بتسبينى فى حالى.. ما أنا كل ما أمسك حاجة مش بتهنينى عليها

- هاها، أصلى بحب اغلس عليكى اوى واستفزك يا جوجو وكل ما تعيطى كل ما احس انى نجحت فى اللى انا عايزاه فأزود اكتر وتعيطى اكتر

- واء، ده أنا حته كل ما باكل حاجة لازم تطلبى تاكلى زيي.. حتى لو كان أكل العيال اللى قدى

- ما أنا كمان بحب أجرب.. اشمعنى يعنى إنتى تاكلى من حاجة انا ماكُلش منها ولا حتى أدُوقها

- واء، أهو شُفتى (اشمعنى) يعنى بتغييرى منى؟؟ هاها ووقعتى بلسانك يا أوشى هاها

- حتى لو، مع إنى ماقلتش كده.. بس ما إنتى كمان بتغييرى منى.. وبعدين على الأقل يا جومى أنا ليا حق آغيير علشان اقعدت سنتين ونص مفيش على الحِجر غيرى.. لحد ما إنتى شرفتى ومبقاش حد يُبصلى اساسا.. ولكن انتى بقى ملكيش حق تغييرى يا صغيرة

- واء، ايه ايه.... عاااااااااااا أنا جعانة، أنا نام، أنا نااااااااام، خخخخخخخخ

- أه أه، واخده بالى.. واضح ان احنا الاتنين فهمين بعض كويس.. ولا إيه يا أختى يا صغيرة؟؟؟

- واء، ها، أيوة صح هاهاها

- يبقى كده هنعرف نلعبها عليهم صح ونقرف فيهم براحتنا.. واحنا متفقين عليهم لكن قدامهم نبين إننا مش طايقين بعض هاهاها

رحاب المليحى


4 comments:

Anonymous said...

gamela 2wy beta3et el naharda ...2nty mewasala ely bey7sal bezabt we de 27la 7aga 3lshan el tare2a gamela 2wy ..walahy 2na bad7'ol kol shewaya 3lshan 2shofha nezlet wala la2 ,,7'aleky ma3ana online keda 3la tool we 2olele 2awel be 2wel

Dina

Anonymous said...

impressive picture for amazing playback :)

Ahmed Shehata

Anonymous said...

shaklek ya 3eny enty w ra2ef konto bte3melo fe ba3d 3amayel :)
teftekry lama haye2raha ra2ef hay2ol eh. akid hayefteker ely konto bte3meloh fe ba3d keda bardo :)

gogo

Anonymous said...

gamda :d

Mohamed EL Melehy