Pages

About me

31 Years old Egyptian Living in London since 2004 with my husband and my two daughters..Member editor for the Egyptian magazine (Kelmetna)since 1999.... Finally, I have my own space to share with my readers :) SIMPLE WORDS 4 EASY LIFE

Tuesday, August 26, 2008

يوميات روشى وجومى.. الحلقة الخامسة


واء، إيه الرائحة الحلوة دى؟؟؟
- هاها رائحتى أنا
- واء، ودى إزاى كدة؟؟
- دى البرفان بتاعة مامى.. هشششششش
- واء، اشمعنى مامى تُحطلك ومش تُحطلى أنا؟
- أنا اللى حطيت من ورا مامى.. هششششش
- واء، وكده مش غلط يا أوشى؟
- أه ليه!!!
- واء، ليه؟؟ مش مامى مية مرة قالت لك متعمليش غلط!!!
- أوووف، وإنتى مالك؟ إنتى صغيرة..
- واء، أنا الحق عليا إنى بنصحك.. اكيد مامى هتشم رائحتك وكالعادة هتديكى علقة سُخنة.. ما إنتى اصلك مش بتتعلمى وعنيدة
- يا سلام يا جومى!! يعنى إنتى اللى بريئة اوى ومش بتعملى غلط!!!!
- واء، أنا!! أنا صغيرة زى ما إنتى بتقولى.. فمحدش بيركز معاية اوى زيك يا كبيرة
- خلاص بقى يا صغيرة سامعينى سكوتك
- واء، وإيه ده كمان، إنتى بتلعبى فى إيه يا أوشى؟
- موبيل بابى
- واء، يا بنتى مش بابى قالك كذا مرة متلعبيش فى الموبيل بتاعه.. ولا إنتى غاوية ضرب!!
- يووووه، هو أنا هلاقيها منك ولا منهم!! وبعدين ما إنتى بيقولوا لِك الحاجة بدل المرة عشرة وبتعملى فيها مش فاهمة وتكررى الغلط..
- واء، أنا مش بعمل غلط كتير زيك يا أوشى
- لأ، بتعملى.. مش مامى كل خمس دقائق تقولك بلاش تلعبى فى الكمبيوتر بتاعها.. وإنتى تُبصلها وتضحكى وتلعبى برضه.. وكذا مرة قالت لك ما تدخليش الحمام تلعبى فيه.. وكمان بتزعقلك علشان بترمى أى حاجة من على الترابيزة حتى لو كانت أكل.. لا لا ده إنتى غلطاتك كتير اوى.. أنا مش عارفة هما ساكتين عليكى إزاى.. ولا يعنى علشان مش بيضربوكى!!!
- واء، ليه مش مامى مرة ضربتنى على إيدى!!
- اه إنتى هتقوليلى، ساعة لما فتحتى فى العياط ولا أكنها إديتك علقة.. وهى كل اللى عملته خبطت على إيدك.. أُمال تعملى إيه لو اخدتى علقة من اللى أنا باخدهم؟!!!
- واء، لأ لأ، مش جومى اللى تتضرب كده.. ده أنا دلوعة البيت
- اهههه، ما إنتى مزودها علشان دلوعة البيت زى ما بتقولى يا جوجو
- واء، ما إنتى كمان يا أوشى... بتبقى عارفة إنك اللى بتعمليه ده غلط وبرضه تعمليه
- أصلى خلاص عرفت آخرهم.. هى علقة ودمعتين وخلاص.. بس المهم إنى فى الآخر بعمل اللى أنا عايزاه برضه
- واء، إيه ده الله.. تصدقى فكرة.. لأ، بس أى.. العلقة شكلها بيوجع اوى..
- أه هى بصراحة بتوجع.. بس مش مهم، فكرى فى إنك هتخدى اللى إنتى عايزاه فى الآخر.. حتى هما بعدها بينسوا ويتعاملوا معاية عادى ولا أكنى عملت حاجة..
- واء، ما إنتى خلاص مبقاش يحوء فيكى حاجة يا أوشى.. بس إيه ده عايزة تفهمينى إن كل دموعك دى بتكون تمثيل؟؟؟
- ساعات ساعات.. حسب قوة العلقة
- واء، أه يا مُجرمة.. وأنا أقول برضه فى لحظة واحدة بِتتحولى.. من دموع قد كدة لضحك من غير سبب
- هاهاها، هو ده الشغل يا بنتى.. تيجى إيه إنتى جانبى!!!
- واء، أه يعنى قصدك المهم مين اللى بيضحك فى الآخر!!!
- هاهاها، بدأتى تفهمينى يا أُختى يا صغيرة
رحاب المليحى

2 comments:

Anonymous said...

we bada2eyt el handover sessions, you must find away else rather than el 3al2a

rabna ye7'alehomlek

Ahmed Shehata

Anonymous said...

lazeza gedan el 7al2a de...bas el rahma shewyia 3an Roshy..el bent getetha etn7set :).

Marwa Elbadry