Pages

About me

31 Years old Egyptian Living in London since 2004 with my husband and my two daughters..Member editor for the Egyptian magazine (Kelmetna)since 1999.... Finally, I have my own space to share with my readers :) SIMPLE WORDS 4 EASY LIFE

Wednesday, December 28, 2011

وعجبى يا زمن

اقولك ع سر؟؟؟
بس اوعى تقوله لحد

لما الدنيا تضيق بيا،
وتقفل ف وشى
وتسود ف عينيا

لما قلب الانسان يبقى قاسى اكتر من الحجر
لما الحجر يلين،
لكن قلب (البنى ادم) اللى المفروض مليان مشاعر واحاسيس مايتفطرش

لما صاحبى يضحك ف وشى ويضربنى ف ضهرى
لما اللى بخلص له وافديه بحياتى سواء صديق أو حبيب يبعنى ع أول ناصية

لما الدموع تتحجر ف عينيا واعند انها ابدا مش هتنزل ع حد ما يستهلهاش
لما اضحك ف وش الناس وانا من جوايا بتقطع اربا

بحس وقتها ان الحيوان أوفى من الانسان
يادوب تأكله وتحن عليه وتحبه بجد
هيخلص لك ويحبك
لا هيخونك ولا هيعوضك

يعنى شوية أكل وشوية حنية ع حيوان
تكسبه

لكن (احيانا) لو عملت المستحيل مع الانسان
يبيعك

وعجبى يا زمن

رحاب المليحي

7 comments:

Anonymous said...

Nona El Shamy
Kalmek sa7 Besra7aaaa

Anonymous said...

Mo'men Sa'ad
دي مثلا زي اخلص لحيوان يخلصلك أكتر من بني آدم ؟!
-------------------
بس انا شايف ان فيه ناس مخلصين قوي .. وانا الحمد لله لحد دلوقتي مقابلتش ناس كدا .. :)

Anonymous said...

Amr Aly
صعبة اوي

Anonymous said...

انا مصريه
صح كلامك يا رحاب ياما ناس بنعاملهم بالخير وما نشوف منهم غير الاساءه الله المستعان

moughazi said...

هذه أول مشاركة لي هنا
و لكنك كأنك تكتبي ما في داخلي وما أعايشه هذه الأيام
"لما اللى بخلص له وافديه بحياتى سواء صديق أو حبيب يبعنى ع أول ناصية

لما الدموع تتحجر ف عينيا واعند انها ابدا مش هتنزل ع حد ما يستهلهاش
لما اضحك ف وش الناس وانا من جوايا بتقطع اربا"
تحياتي

Anonymous said...

Mahmoud Nagy
ولكن يظل دف الصديق
والحبيب والاب والام شئ اخر

Anonymous said...

Mohamad Elmetwally
يجب احترام الاسرار